GIANT REIGN E+ 2 - TEST POTĘŻNEGO ELEKTRYKA ENDURO
Gdy dowiedziałem się, że GIANT REIGN E+ 2 trafił w ręce Michała, mój świat na chwilę stanął, a bodźce z otoczenia przestały do mnie docierać. Pomyślałem sobie „ale dlaczego?”. Michał, jako że ma miękkie serce oczywiście zgodził się oddać mi ten rower kwitując krótko „Bartek, który to już z kolei elektryk którego będziesz ujeżdżał, ja też bym chciał…”OCENA KURTKI ROGELLI FREEZE - WYKRZESAĆ TROCHĘ CIEPŁA
"W pi*du zimno i wieje!", a to dopiero początek okresu jesienno-zimowego (a już w sumie bardziej zimowego), który do tej pory był dosyć łaskawy, czasami wręcz późno letni. Ale przyszedł w końcu ten weekend, gdzie niże i wyże postanowiły zrobić sobie hulankę nad Europą. Ta swojska zabawa dla nas rowerzystów to znak, że....OKULARY TYGU FLOW - ABY WIĘCEJ WIDZIEĆ
TYGU - założona w 2017 roku w Żywcu, to marka znana przede wszystkim pasjonatom jazdy na rowerach enduro i trial. To właśnie na ich potrzebach głównie koncentruje się produkcja firmy. Tygu przygotowując nową kolekcję odzieży nie zapomina o kolarskich dodatkach. Od niedawna w jej ofercie znaleźć możemy również okulary rowerowe. Jak na razie zawartość katalogu stanowią dwa modele TYGU Flame i Flow. Ja do testu wybrałem te ostatnie ze względu na szerokie spektrum ich używania od MTB poprzez szosę do gravela.Diabelski Bike Challenge 2023 – relacja
Udział w Diabelski Bike Challenge miał być głównym startem mojego sezonu 2023. Ostatecznie na dzień dzisiejszy, z różnych nie w pełni zawinionych przeze mnie sytuacji, okazał się jedynym. Ale gdyby ktoś mi kazał z obfitości imprez wybrać jedną, był by to właśnie #Diablak! Artur DrzymkowskiRogelli WADDED 2.0 - test kurtki zimowej
Dzięki współpracy z marką Rogelli, mieliśmy okazję przetestować kilka produktów z ich bogatej oferty. A że #winteriscoming to poniżej przedstawiam Wam swoją opinię na temat zimowej kurtki hybrydowej Wadded 2.0. Artur DrzymkowskiSyberyjskie mrozy nie straszne - AM Cycling Ultra Cargo
Często piszę, że lubię jeździć nawet w zimie, ale bez dobrego ubioru byłoby to może nie niemożliwe, ale na pewno karkołomne. Dotychczas największy problem miałem z odpowiednio ciepłymi spodniami, kiedy temperatury mocno spadały poniżej zera. Rozwiązaniem okazały się spodnie od AM Cycling o nazwie Ultra Cargo. Maciej PaterakLekkie koła 29er - part 2
Najwyższa pora na przedstawienie 2 wariantu, kół lekkich, wytrzymałych, sztywnych… i drogich. Zestaw taki powstanie tylko na sprawdzonych komponentach, z wyższej półki. Wszelkie części są dostępne w Polsce w sklepach stacjonarnych tudzież internetowych. Nasze koła będą toczyć się na sprawdzonych piastach DT Swiss, dokładnie modelu 240. Można oczywiście też pokusić się o najwyższe cacko ze Szwajcarii z łożyskami ceramicznymi, które to na pewno są najbardziej doskonałe w swojej doskonałości :) czyli model 190, ale w ich cenie można mieć komplet kół ściągniętych z USA np.: American Classica.
Bartosz Niezgoda
Trening – ogólne podstawy
Mateusz Nabiałczyk
Optymalna pozycja na rowerze XC – fakty i mity
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Optymalna pozycja na rowerze XC – fakty i mity
Chwyty kierownicy Ergon GX1 - sztuka kompromisu
Ból nadgarstków, drętwienie palców po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na rowerze. Jeśli jest to przypadłość która was dotyczy to ten artykuł napisałem dla Was. Jeśli natomiast nie macie takich problemów, to Wam zazdroszczę.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Chwyty kierownicy Ergon GX1 - sztuka kompromisu
Lekkie koła do 29er
W poprzednim artykule na temat kół do naszego 29era opisałem najtańsze rozwiązanie. Nadszedł czas na przedstawienie propozycji kół lekkich. Zaprezentuję 2 warianty; dla osób z bardziej i mniej zasobnym portfelem. Koła lekkie, budżetowe. Mogą budzić sporo kontrowersji ze względu na zastosowane komponenty.
Bartosz Niezgoda
Niskobudżetowe koła do 29er
Rynek kół do 29era wbrew pozorom nie jest ubogi. Za wielką wodą istnieje multum setów różnych producentów w pełnej gamie cen. Jednak nie o tym będzie prawił ten artykuł. Postaram się doradzić na jakich komponentach złożyć własny zestaw kół. Przybliżę kilka wariantów: budżetowy, wytrzymały i lekki. Niech Was też nie zdziwi fakt, że obręcze, których w Polsce jest mały wybór będą się powtarzać w różnych wariantach. Opisywane będą tylko koła pod hamulce tarczowe [z mocowaniem tarczy w standardzie IS oraz Centerlock] z racji, iż praktycznie nie spotyka się ram 29er z możliwością montażu hamulców typu V-break.
Bartosz Niezgoda
Racing Ralph 29x2.25 - opona do wyścigów XC
W 29erze, jak w każdym innym rowerze ważne jest ogumienie. Często przeszukujemy Internet, fora rowerowe w poszukiwaniu opinii, aby wybrać tę jedyną - najlepszą. Musi spełniać wiele wygórowanych wymagań. Być lekką, ale nie łapać snejków, mieć dobrą trakcję na suchym podłożu, jak i w błocie i na korzeniach i kamieniach i piasku i… takie rzeczy wiadomo tylko w Erze. Nie czarujmy się, nie ma opony idealnej, która spełniłaby wszystkie nasze wymagania. Producenci prześcigają się w nowych rozwiązaniach, zmniejszając wagę i zachowując zarazem dobre właściwości jezdne. W tym tekście przybliżę oponę Racing Ralph 2.25.
Bartosz Niezgoda
RST M-29 - amortyzator olejowo-powietrzny pod 29"
Firma RST jest znana choćby z nazwy prawie każdemu, kto interesuje się tematyką rowerową. Po zalaniu rynku różnymi modelami, instalowanymi prawie we wszystkich markach i typach rowerów można było wyrobić sobie na ich temat opinię; opinię na wskroś negatywną. Widelce owego producenta nie zyskały aprobaty bardziej świadomych i dojrzałych rowerzystów; często nie wytrzymywały nawet 1000 km, gdy zaczynały się z nimi dziać dziwne rzeczy.
Bartosz Niezgoda
Czytaj więcej: RST M-29 - amortyzator olejowo-powietrzny pod 29"
Geometria roweru mtb – informacje ogólne
Pomimo wielokrotnego wałkowania tematu geometrii ram, w dalszym ciągu bardzo często mam okazje widzieć rowerzystów, których maszyny są nieodpowiednio zbudowane. Dotyczy to nie tyle montowania nietypowych komponentów, co doboru ramy. Wartym podkreślenia jest fakt, że mam na myśli kolarzy, a nie ludzi, którzy używają dwóch kółek do przemieszczania się na trasie dom-sklep.
Mateusz Nabiałczyk
29er – egzotyka dla każdego?
W świetle sukcesów wielu zawodników o niewielkim wzroście stwierdzenie, że 29ery produkuje się dla wysokich odbiorców, może być traktowane z lekkim uśmiechem na twarzy. Trudno też jednocześnie spróbować wielkiego koła mierząc 160cm, a następnie zrobić to samo, będąc o jedną stopę wyższym.
Mateusz Nabiałczyk
Strona 141 z 141